Pihassa on monia reissumuistoja luonnosta.
Nyt ne sulostuttavat pihapiiriä milloin missä.

938254.jpg

Tämä lempeä hirviö Joki-Jysky vartioi minun katajantaintani tuossa oikealla.
 Se on tärkeä tehtävä ollut jo kaksi vuotta.
Olen sen tuonut tuttavan mökiltä jokeen tulevan ojan reunalta.
Muu oli maanpinnalla, vain pää oli mustan suomullan alla.


Katajantaimi on siihen siemenestä kasvanut
 ja löysin sen viiden sentin mittaisena,
kun kitkin kukkapenkin rikkaruohoja.
Onneksi se ei mennyt niiden mukana kompostiin.
 Siemen on  vielä todennäköisesti
lapsuuskotinipaikkakunnalta lähtöisin,
mikä on kiva juttu.

939399.jpg

 tässä on minun kalani, piikki-Paavali.
Olen piikkisuomuinen aina aurinkoisella säällä,
 jolloin eväni ovat todella piikkiset ja pystyssä.
Sateen tullessa ne kyllä menevät vatsaa vasten kosteuden takia.
 
Olen siitä erikoinen, että olen "kuivan maan" kala.