Nämä runot eivät ole virallisesti osallistuneet runotorstaihin
vaan olen sanaillut ne samoja inspissanoja käyttäen
myöhemmin itselleni "menneisiin runoihin."

 Löysin runotorstain vasta marraskuulla 2007

Nro36
VASTAKOHDAT

Sinä ja minä,
ollaanko erilaiset?
Ollaanhan me,
aivan vastakkaiset.
--
Sinä ja minä,
ollaanko rakastuneita?
Ollaanhan me toki
vaikka niin erilaisia.
---
Sinä ja minä,
naimisiinko mennään?
Mennäänhän me toki
ja lapsia tehdään.
---
Sinä ja minä,
ollaanko akka ja ukko?
Kyllähän me ollaan,
minä kananen,
 sinä kukko.
---
Sinä ja minä,
ollaan rakastavaiset
vieläkin, vaikka
ollaan  vastakkaiset.
  •  
Nro 37
SININEN

Sinistä
taivaankannella,
kesäisenä aamuna,
Suomen suvessa.
Tähtitaivaan alla
talvisessa pakkasessa
sydämmeen taltioituu
pieniä sinisiä hetkiä.
  •  
Nro 38
AJATUKSEN VOIMA

Voimanlähteellä

Metsässä täällä itsekseen
verkkaan, hiljalleen astelen.
Kuuntelen linnun laulua,
katselen metsän taulua.
---
Vuosisadoista  kertovaa,
se kauneudellaan lumoaa.
Näen monen puun varttuneen,
lahon rungon jo maatuneen.
---
Vaan juuret niinkuin kantokin,
ne kestää sateen, pakkasen.
ja luonto itse muovaten,
on tehnyt siitä veistoksen.
---
On harmaa väri ikuinen,
 kauniinpi kultaa, hopeinen.
Kun sitä katson, ihailen,
saan uutta voimaa huomiseen.
  •  
Nro 39
KOTI

Tuulen koti

Valkorunkokoivussa,
sinitaivaan alla.
Tuuheassa latvuksessa,
ylhäällä, korkealla.
---
Valkorunkokoivussa,
mustarastas laulaa.
Kesäillan untuvassa,
ylhäällä, korkealla
---
Valkorunkokoivussa,
sinitaivaan alla.
On koti tuulen oksissa,

ylhäällä, korkealla.
  •  

Nro 40
KAUNEIN SANA

Kaunein sana

Mikä on kaunein sana?
Onko se ÄITI?


Joku sanoo viisaampana,
se on KIITOS.


ANTEEKSI,
sekin on muistettava,


LUONTO
myös varteenotettava.


YSTÄVYYS
on kaunis sana,
RAKKAUS
pitää onnellisena.



Paljon on sanoja kauniita,
vaikea niitä on verrata.


Vaan jokainen sana
kun sydän sen lausuu,
saa kauneimman arvon
ja se kauniina kaikuu.

pm - 08 -