Vappupalloista en kyllä kovasti tykkää.
isäntä niitä puhalteli täyteen aattona ja sitten
" TULI PAMAUS" !
Mistä minä tiedän, mikä se oli,
mutta niihin palloihin se liittyi
kun hajosivat ihan riekaleiksi.
Kukapa siinä ei säikähtäisi.

1533697.jpg

Omenapuuhun kiinnitettiin mullekin iloksi yksi pallo
 ja sitäkin minä toruin koko päivän aina välillä haukkuen.
Onneksi siitä ilmat pihisi pihalle pikkuhiljaa
 ja se kutistui vaarattomaksi.
Ärsytti kun keikkui siinä ihan kiusallaan.
Minulla on kyllä kiva vappu-Nasu-pallo,
 joka on Nyytin vanha, mutta tykkään siitä.
Se ei keiku eikä pyöri ja siinä on vielä ilmat tallella.
 Vapun jälkeen sen paikka on taas siellä, missä ennenkin,
makkarin peilipöydän yllä.
Se onkin mun maskottini.
...
Vappuajelulle pääsin taas tutulle lammelle,
 jossa on paljon tutkailtavaa.
Tuonne  olis kiva mennä kun vaan uskaltais !
Veteen se johtaa, mietityttää vähän.
Isäntäväki muistuttaa, ei mitään trapetsitaiteiluja,
 ettei vaan putoa siinä hommassa veteen.

1517298.jpg

Tää koivunrunko tuntuu kyllä vähän heppoiselta kävellä,
 on niin sileäkin, että voi jalka livetä.

1517300.jpg

Menisinhän minä kokeilemaan, vaan ne ei anna.
Luulevat, että putoan. Kesällä kuitenkin toivovat minun tulevan uimaan.
 Veteenhän sitä siitä vain  hupsahtaa ja voi vähän mahanalunenkin kastua.
Mutta eikös vappuna saa vähän riehakoida
  ja olla vähän hassun uskaliaskin toisella tapaa kuin arkena.
Raikasta ja puhdasta tämän lammen vettä olen vaan juonut.