Ruskan juhannuksenviettoa !

1664783.jpg
Asia on pihvi !
Mulle kans kun kerran muillekin oma pihvi.
Tästä riittää koko juhannukseksi.
Ne  pilkkoo mulle vain pieniä suupaloja kerrallaan,
söisin sen vaikka just nyt kaikkikin,
 mutta pikkuvattani ei taida kestää sitä.
Isäntäni paistoi sen "mediumiksi", kuten näette.

1664758.jpg

Sitten mentiin vihtamettälle, mutta siellä jouduin olemaan hihnassa,
koska maastossa on paljon hirviä ja paikallistettu ilves,
 joka minut söisi hetkessä.
Olen nähnyt sen kuvan paikallissa rautakaupassa,
 jossa sen suussa on juuri napattu jänis, samaa kokoa kuin minäkin.
Mua kyllä pelottaakin paljon se kaveri.
Sentakia mua ei uskallettu päästää irti ja vapaana juoksemaankaan.

Vähän minua harmitti, mutta en osaa vielä huolehtia itsestäni,
joten luotan heihin, emäntääni ja isäntääni.

1664760.jpg

Kivaahan siellä metsässä oli ja suuria kantojakin paljon.
En päässyt niiden päälle, vaikka yritin kuinka.

1664761.jpg

Silläaikaa isäntä oli hakenut juhannuskoivut pihalle.
Outoja tapoja niillä on,
 mitä tääkin nyt tarkoittaa, puut maassa nurin?

1664762.jpg

Tänne vois piilottaa kyllä mitä vaan, mutta tutkia ensin pitää.

1664767.jpg

Sitten ne nostettiin pystyyn ja istutettiin terassin eteen,
ihan kuin ne siihen juurtuis.
Ja mun Rellu ja muut kaverit  jäi niiden alle,
  kulkemisenkin tiellä kaikki oksat ja lehdet olivat.

1664776.jpg

Rellu on kyllä vietävä pois alta parempaan turvaan.
En kyllä aina ymmärrä ton isäntäväen touhuja.

1666701.jpg

Luontoonkin pääsin monta kertaa.
Sai katsella purjelentsikoita taivaalla
ja kuunnella muitakin kauniinpia luonnon ääniä.

1668565.jpg

Sunnuntai-iltana sitten isäntä savusti siikojaan
ja mulle se paistoi ihan oman muurikkapannulla, suolattomana tietenkin.
Se oli kyllä juhannuksen kohokohta

1668568.jpg

 ja kyllä minä niitä hartaasti odotinkin  nurmikolla maaten.
Kala on mun herkkuani.
Juhannuksena pelattiin paljon kuonopalloa
ja siinä olen parempi kuin Atik Ismail.
Harrastettiin myös vetoleikkejä
 ja pihalla sain telmiä ilman juoksuvaijerissa oloakin
 melkein koko juhannuksen ajan.
Osaan jo tietää liikkumavarani  pihapiirissä,
 joskin aina silloin tällöin salaa vähän lipeän niistä
ja hivuttaudun kauemmas, mitä "isäntäväen laki"sanoo.
Juhannus oli kivaa aikaa meille kaikille !