DSC09872.jpg

Tässä on meidän yhteinen kylpypaikka, viinimarja pensaan alla.

Onni on nyt poissa, mustat pilvet seilaa taivahalla.

Sataa, sataa ja myrskyää, mä värjötän pensaan alla.

Mikä vois ollakaan ikävämpää, kuin hyljättynä, itsetunto nolla !

Surkeaa on elo ilman akkaa, sen tietää jokainen, usko pois.

Masentaa, syrjäytyminen päälle pukkaa, elo toisen kanssa niin mukavaa ois !

Takana taisto on kilpakosijain, alakynteen jäin ja ylpeyteni kärsi.

Traumoja, maineenikin menetin, tuoksinassa siinä pyrstösulatkin lähti !

DSC09877.jpg

Toisilla noita akkoja montakin on, mä pesueen vain tahtoisin perustaa.

Mä oon todellakin onneton, mutta ehkä joskus mua vielä onnistaa.

Nuo pyrstösulat vain huolettaa, kasvavatko takaisin ne koskaan ?

DSC09878.jpg

Mutta sen tässä mä sanon vaan: vielä aurinko paistaa

ja tään kukon onnikin loistaa !

Kun kevät seuraava ennättää, tää ukko muita kukkoja lennättää.

Ja akan itsellein - näin uskon - mä saan.

Silloin eloni, iloni ja onneni, mä akkani kanssa jaan !

 

DSC09879.jpg

En luovuta enkä taivu, se on yks vaan haiku,

kun oon siinä timmissä, että muut kukot on alakynnessä !