Siskon haaste

Olen pieni ihminen, mutta omistan suuren asian,
 Ystäväni ystävyyden !


1593105.jpg

 Västäräkki "keskusteli" kanssani metsälammen rantapolulla.
Rahkasammalhetteikön reunalle pysähtyen se teki samoin minunkin pysähtyessä.
Se lenteli puusta puuhun pitkän matkan ajan polkua astellessani.

Ajattelin omiani ja ystävääni, ihanaa, todellista sellaista.

Tirskun, tirskun,
heikun keikun
odotappas vähän !
Istu tovi pepulles,
polun viereen tähän.

Tirskun, tirskun
heikun keikun
kerron sulle jutun.
Polulla tällä tapasin,
juuri yhden tutun.

Tirskun, tirskun
heikun keikun
se halus tietää jotta,
onko elo onnellista,
onko toden totta?

Tirskun. tirskun
heikun keikun
miettiäkö täytyy ?
Iloa, oloa onnellista
kyllä päivistäni löytyy.

Tirskun, tirskun
heikun keikun,
ei aina päivä paista.
Pilvet väistyy ajallansa
ei päivää samanlaista.

Tirskun, tirskun
heikun keikun
nyt mä kerron sulle.
Ystävän ja ystävyyden
 merkityksen mulle.

Ystävälleni,
Sinulle:
Olen onnellinen
Sinusta !
Olet olemassa,
olet ystävä minulle !
Tiedät ystävyytesi
merkityksen
 minulle.
Olen kiitollinen Sinusta !

Tirskun, tirskun
heikun keikun,
viivy vielä hetki:
- pyydän -
tule taas, ystäväni,
tee tänne uusi retki.

Jutellaan ja katsellaan
 uusi aihe silloin.
Tavataan taas uudestaan
kun tänne tulet milloin.
Tirskun, tirskun
heikun keikun,
vie terveisiä muille.
Sillä aikaa
 heikun keikun,
tirskun rannan puille.