Oon perheen " musta lammas, kiristy ei hammas ",

silti kysyn vain: unohditko mut tahallain ?

DSC03683.jpg

Minutko sinä unohdit,

miksi niin teit, kysyn minä ?

Olinko liian ruma,

pienikö vai mikä

syy kun minut tuonne yksin jätit.

Nyyhkytin, luottamukseni petit.

Penkin alla oon miettinyt tätä,

toivonut niin, ethän mua jätä !

Toiset on tuolla jo hyvässä kasvussa,

minun ituni, ne ihan kuivumassa.

Jos et mua pian löydä,

niin kehnosti taitaa käydä.

 

Oi, anteeksi pyydän, oon pahoillani,

usko, en tätä tehnyt kiusallani.

Penkin alle olit päätynyt,

mä sinua sieltä en nähnyt.

Nyt sinut multaan heti nakkaan,

vettä, voimaa päällesi pakkaan.

 Vielä ehdit mukuloita tehdä,

vielä on meillä Suomessa kesä.

 

Voi, kiitos tästä, tällaista sattuu

ja lupaan, että elämä jatkuu.

Teenkin sulle mukuloita,

puhtoisia ja kauniita.

Syksyn tullen sitten tavataan,

kun ruokapäydässä istutaan.

Minä lautasella, sinulla haarukka.

Taisinkin olla oikein onnenpekka !

Surut ilmoille ja minusta tulikin tähti !

 

5.8.2021

No, toiset kasvaa kunnolla,

mut minä petraan innolla.

Ilmoille tullut on varsi eka,

vauhdilla tulee kaveri toka.

 

Tasoihin voin vielä päästä,

kaikki riippuu kyllä säästä.

Huono ei oo sekään, hopee,

joku on aina niin nopee.

 

Voitto ei aina tärkeintä,

vaan parhaansa tehneenä,

olla ylpeä itsestänsä !