RUSKA Ilonpisara, meidän karkkikimara.

Ilonpisaroita, satoja, tuhansia !

Mä oon Iijoen likkoja Pohjanmaalta !

1494515.jpg

2009 sinivuokkojen aikaan, aikas vauvoja vielä ollaaan,

mutta me kasvetaan ja " isoksi tullaan. "

1822908.jpg

Vesi on kiva elementti, kiinnostus tuota ihmettä puoleensa veti.

Uimaan en tohdi mennä, mutta rantakiviä on kiva etsiä.

1562930.jpg

Usein uni tulee ja leikki loppuu, pieni kun vielä oon, ei mitään hoppuu.

Torkahtaa voin missä ja milloin. Uni - ja leikkikaveri on tärkeä silloin.

DSC02845.jpg

Nyt oon jo " iso tyttö vai sanonko ikääntyvä neiti",

sillä tänään täytän 13 vuotta, moni ei kyllä huomaa sitä heti.

Kyselevät ikääni, ihmettelevät tempperamenttiäni.

Lenkillä vastaantulevat, iloisuuttani ihastelevat. 

No, olenhan minä toki ihastuttava enkä hevin vihastuva.

Tykkään ( melkein ) kaikista, ihmisistä ja koirukavereista.

Huom ! Muut koirut silti huomatkaa ja tätä varokaa !

Olen " vähän mustankipeä ", sitä kyllä kiellä en.

En tykkää, jos isäntää tai emäntääni lähentelet.

Kehua he teitä koiruja saa, mutta ei, ei rapsuttaa.

 

" Tänään täyttää hän 13 vuotta, eikä suotta ",

- taitaa olla vanha fraasi -

isäntäväki minua kehukaan.

Kuten minäkin, onnellinen olla saan !

Olen nimittäin perheen " ykköstyttö ",

monta kertaa siitä on ollut näyttö.

Olen sellainen kuin olen ja se riittää,

joskus, no sanoisinko oikutteleva.

Mutta isäntäväki usein mua kiittää:

oon heille kuin taivaanlahja !

DSC06686.jpg

DSC06681.jpg

Veneily on ihan kivaa, laavuilu ja retkeily tosi nastaa !

Paljon on musta kuvia, paljon myös videoita,

kaksi myös maalattua, näköistäni taulua.

Ihan minun näköisiä, eikös vaan,

Meeri-ystävää niistä kiittää saan.

DSC01995.jpg

Lonkissani on pikkasen kulumaa, muttei se vielä paljon haittaa.

Kuvattiin koko ruoto, ultrattiin joka elin ja kolo.

Kaikki kunnossa, maksa- ja haima-arvotkin reilassa.

Kiitokset Tervakosken eläinlääkärille  ja lääkenappuloille.

Palloa tahtoisin kyllä pelata, mutta sen kanssa pitää hiukka relata.

DSC06687.jpg

Minusta on huolta kannettu,

terveyttäni ja kuntoani hoidettu.

Toukokuussa 2020 minut tutkittiin läpikotaisin,

kokonainen päivä siihen menikin

kun piti minut nukuttaa, jotta kaiken hoidetuksi saa.

Otettiin julmettu määrä verikokeita,

kaikki olivat lähes ihannearvoja.

Hampaat putsattiin ja ne kiillotettiin

Sain rokotukset, leikattiin kynnet,

loishäätö ja punkkitablettikin annettiin.

Kuntoani kovin kehuttiin,

me Jennin tiimiä kiiteltiin.

Siellä on kiva käydä, eikä tarvii yhtään pelätä.

Nyt meen leivokseni nauttimaan,

sen makuelämyksestä kiittää saan,

reilua koirus-ystävää, metsästäjää,

joka aina hirven- ja peuranlihaa

mulle joka vuosi toimittaa.

DSC06690.jpg

" Moni kakku päältä kaunis, mutta sisältä ... "

Tää kakku päältä tosi ruma, mutta sisältä aivan ihana.

Peuranappuloita ja ehtaa hirvenlihaa !

Ja nyt iltapäivälenkille emännän kanssa että pysyy linjat kunnossa.