Ovi taiteen ytimeen !

Vetää ovista ja ikkunoista, eikä tule maitoa utareista,

mutta minä tykkään Mansikista ja sen kavereista !

DSC05021.jpg

Kesällä 2014 saapui Mansikki kavereineen Riihimäelle.

Lasitehtaan piha-alueelle, sen viereiselle laitumelle.

DSC05027.jpg

Syksyyn siinä oleilivat, ihmiset niitä katselivat,

kuka mitenkin: ihastellen, toiset ilkeesti ilkkuen.

Talven tullen muut pois lähtivät ja Mansikin siihen jättivät.

Syy ei niiden ollut lainkaan vaikka pääsivätkin ne uuteen omettaan.

Kuka jättää lemmikkiään, lehmiään, näin talveen kylmään ja pimeään ?

DSC00172.jpgPakkasessa taivasalla, ei edes pihattoa raukalla, tällä Miinan Mansikilla.

Lasitehtaan aukiolla, se katselee museolle päin.

Miettii murheissaan, unohtikohan se Miina mut näin ?

DSC00169-001.jpg

Lunta tupruu, pakastaa, sorkkia, kinttuja paleltaa.

Olen oikein kurimuksessa, syksynkin värjöttelin tässä sateessa.

" Jo on huonoa hoitoa, sanon minä " eikä kukaan voi pitää mua ilkeenä.

Ainoa, mikä mua lämmittää, kun iloiset lasten ilmeet nään.

Ihmisiltä arvostelua monenlaista, oon kuullut minusta ja Miinan taiteesta.

 

ps. sittemmin lähti Mansikkikin, tiedä en minne.

Joku sen vei kai paremmille laitumille !