Poltetussa metsässä

837505.jpg

Kuin veden liikettä, mutta mitä sitten olisi nuo reiät?
Hiiltynyt puunrunko, jossa pieneliöt ovat jo tehneet työtään,
 punaruskea kääpä on kiva yksityiskohta tässä taideteoksessa.

837513.jpg

Tälläkin mustuneella männynrungolla kasvaa erilaisia kääpäsieniä.

837524.jpg

Tämän kannon päälle on joku joskus
 laittanut kaksi leveää puunkuorisälettä,

 jotka ovat sammaloituneet ja lähes maatuneetkin.
Sitä on myös joku isompi lintu käyttänyt ruokapöytänään, esim. haukka,
 koska siinä oli jäänteitä toisen linnunluustosta ja sulkia sekä höyheniä,
 jotka eivät kyllä tässä kuvassa kunnolla näy.

837518.jpg

Puolukka on jo alkanut kasvaa
 tähän kaksi vuotta sitten poltettuun alueeseen

ja tuottaa satoakin runsaasti paikkapaikoin.
Punaiset marjat on piristävä väriläiskä
mustuneiden neulasten ja oksien lomassa.

837592.jpg

Me ollaan harmaita eikä kuvanottaja tiedä nimeämme,
 mutta hän piti meidän katrasta kauniina
 sammaleen ja kuivien lehtien keralla.

837478.jpg

 Minä en ole piilossa vaan ihan tarkoituksella tässä näytillä, että huomaat !!!
Mikähän kukkanen minä olen?
 Mättäälle olen joutunut eikä minulla ole juuriakaan.
Osa vaatetustani on karissut,

olenkohan ollut hiprakassa kun en muista mitään.
Hassuun paikkaan on orava tuonut kävyn itselleen työstettäväksi.
Kuvat kesältä 2007