Vanhassa suomalaisessa laulussa lauletaan Unien sinilinnusta, väriunia näkevistä sanotaan, että he ovat onnellisia, painajaiset mielletään tummina ja pimeinä. Miten on, millaisia ovat sinun Unien Värit?  Voit tulkita antamaani aihetta ja kuvaa haluamallasi tavalla ja tyylillä.

EDIT:  Kuva on annettu innotukseksi, ei kahleeksi. Värit voivat vaihdella riippuen laitteesta, jolla kuvaa katselet. Olet vapaa tulkitsemaan teemaa Unien Värit joko kuvasta ottamillasi väreillä tai luoda ihan omat uniesi värit. Näin siis tällä kertaa, toisella kertaa toisella tavalla.
---

Unimaailmassa saa herruuden

- joskus-

PELKO.

Painajaiseen herääminen on inhottava kokemus niin keholle kuin mielellekin

ja vaatiikin kunnon heräämistä, että uni ei jatkuisi.

***************

Pelko, miksi tunkeudut tajuntaani. Mikä oikeus sinulla on minuun ?

Miksi käyt heikompasi kimppuun näin raa´alla tavalla,

lamaannutat pala palalta, hetki hetkeltä nujerrat ? 

" Annat tekohengitystä sen verran, että saat pysymään minut hengissä,

saadaksesi jatkaa alistamistani ja nöyryytystä."

Ennen en antanut sinulle valtaa, nyt olen väsynyt ja olet päässyt niskan päälle.

Hallitset minua, olen vallassasi enkä jaksa taistella vastaan, en juuri nyt !

Olet raukkis !

Sydän on täynnä myötätuntoa, rakkautta ja halua auttaa, olen silti saarroksissa.

Nyt olen aseeton ja lukossa, sinun armoillasi.

Olen katkera itselleni, että olen menettänyt uskoni ja sen myötä tahdonvoimani,

jolla ennen selvisin sinusta ja sinun mukanasi tuomista peloista.

Pelko, olet kohtuuton minua kohtaan !

Mitä haluat minusta

Mitä vielä vaadit ?

Olet voittaja nyt, mutta minä en luovuta,

MINÄ TAISTELEN !

Minä taistelen ja minä vielä voitan sinut,

USKO SE !

DSC04837.jpg1-DSC08061.jpg

Lensit virralle siniselle, minun unelle.

Sininen lintu unimaailmassa,

lauloit kauniisti aamuna tänään.

Kaikki taas on reilassa,

ei pelkoa, voimia vielä kerään.

 

Unet on unia, joskus niin todellisia.