Värihaaste - The end
Olen ollut mukana Repolaisen värihaasteessa, joka on nyt tullut loppusuoralle. Haasteessa on viimeisenä vuorossa voima/lempi väri, eli väri tai värit, jotka miellyttää minua.
Menneet haasteet
THE END
Lempiväreistä en oikein osaa nimetä yhtä ainutta tai kahtakaan. Haluan elää elämääni
kuvainnollisestikin
kaikilla väreillä.
Mutta tykkään kyllä luonnon niin monisävyisistä murretuista väreistä: sammeleista, ruskasta, tuleentuneista saraikoista ym. Olen paljon värjäillyt luonnosta saaduilla jutuilla: sienillä, käävillä, sammaleilla, kasveilla, puilla.
Ei taida olla väriä lopputuloksesta,
mikä ei sopisi toiseen sellaiseen. Ihania, lämpimiä sävyjä.
Luonto on aina väreissä " sovussa itsensä kanssa."


Ensimmäiset kuurayöt kuorruttavat ruusupuskan värikkäät lehdet.

Ihanat murretut sävyt puolukanvarsissa.

Toki rakastan kirkkaitakin värejä.
Kukkia pihallani ja luonnossa,


Päivänliljat kukkivat vain hetken,
mutta uusia nuppuja on kukkavarressa monia.

Keltamaksaruohot levittäytyvät joka laatan ja kiven rakoon.
Kasvattavat mahtavia kukkapehkoja.

taivaan sineä ja valkoisia pilvenpoikia kirmaamassa
kesätuulen matkassa.
Siementävät orvokkipuskat kukkivat pihalla pitkälle syksyyn asti.

Harmaakin on niin harmonista ja rauhoittavaa.

Yhtä kaikki, elämästä löytyy väreinä kaikki tunteet.
Se on kirjavaa, ei musta-valkoista, valoa ja varjoa vuorottain.
Luonnollista elämän arkea.

Kommentit