Värihaaste - The end

Olen ollut mukana Repolaisen värihaasteessa, joka on nyt tullut loppusuoralle. Haasteessa on viimeisenä vuorossa voima/lempi väri, eli väri tai värit, jotka miellyttää minua.

Menneet haasteet

THE END

Lempiväreistä en oikein osaa nimetä yhtä ainutta tai kahtakaan. Haluan elää elämääni

kuvainnollisestikin

kaikilla väreillä.

Mutta tykkään kyllä luonnon niin monisävyisistä murretuista väreistä: sammeleista, ruskasta, tuleentuneista saraikoista ym. Olen paljon värjäillyt luonnosta saaduilla jutuilla: sienillä, käävillä, sammaleilla, kasveilla, puilla.

Ei taida olla väriä lopputuloksesta,

mikä ei sopisi toiseen sellaiseen. Ihania, lämpimiä sävyjä. 

Luonto on aina väreissä " sovussa itsensä kanssa."

DSC00032.jpg

DSC00031.jpg

Ensimmäiset kuurayöt kuorruttavat ruusupuskan värikkäät lehdet.

DSC07633.jpg

Ihanat murretut sävyt puolukanvarsissa.

DSC09421-001.jpg

 

Toki rakastan kirkkaitakin värejä.

Kukkia pihallani ja luonnossa,

DSC00249.jpg

DSC00274.jpg

Päivänliljat kukkivat vain hetken,

mutta uusia nuppuja on kukkavarressa monia.

DSC09292.jpg

Keltamaksaruohot levittäytyvät joka laatan ja kiven rakoon.

Kasvattavat mahtavia kukkapehkoja.

DSC06174.jpg

taivaan sineä ja valkoisia pilvenpoikia kirmaamassa

kesätuulen matkassa.

Siementävät orvokkipuskat kukkivat pihalla pitkälle syksyyn asti.

DSC08219.jpg

Harmaakin on niin harmonista ja rauhoittavaa.

DSC08431.jpg

Yhtä kaikki, elämästä löytyy väreinä kaikki tunteet. 

Se on kirjavaa, ei musta-valkoista, valoa ja varjoa vuorottain.

Luonnollista elämän arkea.